Predmet III. stupňa | Informačný list predmetu [stiahnúť]

 

Gestor predmetu

  • doc. Ing. Peter Kardoš, PhD.

 

Vyučujúci

  • doc. Ing. Peter Kardoš, PhD.

 

Anotácia predmetu

Zdrojové zabezpečenie podnikateľskej činnosti, investície, investičné rozhodovanie, manažment hodnoty podniku, ohodnocovanie majetku podniku, metódy ohodnocovania podniku, miera kapitalizácie ako kľúčový faktor stanovenia hodnoty podniku, komplexné príklady na ohodnocovanie podnikov podnikateľskou, majetkovou, likvidačnou a kombinovanou metódou.

Predmet III. stupňa | Informačný list predmetu [stiahnúť]

 

Gestor predmetu

  • doc. Ing. Elena Šúbertová, PhD.

 

Vyučujúci

  • doc. Ing. Elena Šúbertová, PhD.

 

Anotácia predmetu

Cieľom predmetu je poskytnúť základné znalosti o legislatívnych  a ekonomických podmienkach potrebných pre založenie firmy a o možnostiach a spôsoboch rozvoja podnikateľskej činnosti v malých a stredných podnikoch v nadväznosti na daňové i odvodové povinnosti podnikateľských subjektov. Predmet sa zameriava na proces zakladania a malých a stredných podnikov. Taktiež poskytuje charakteristiku a metódy na spracovanie podnikateľských projektov z hľadiska získavania finančných prostriedkov pre úspešnú podnikateľskú činnosť v malých a stredných podnikoch. Alternatívy výpočtu daňových a odvodových povinností pre podnikateľov a zamestnancov v MSP. Vysvetlenie základných pojmov a členenie jednotlivých prvkov kvality podnikateľského prostredia a varianty ich kvantifikácie v SR a v zahraničí.

Predmet III. stupňa | Informačný list predmetu [stiahnúť]

 

Gestor predmetu

  • prof. Ing. Štefan Majtán, PhD.

 

Vyučujúci

  • prof. Ing. Štefan Majtán, PhD.

 

Anotácia predmetu

  • Vývoj teorie odbytovej (marketingovej) stratégie.
  • Proces tvorby odbytovej (marketingovej) stratégie podnikov.
  • Typológia odbytových (marketingových) stratégií podnikov.
  • Faktory ovplyvňujúce tvorbu odbytovej (marketingovej) stratégie podnikov.
  • Vplyvy globalizácie na odbytovú (marketingovú) stratégiu podnikov v SR.

Predmet III. stupňa | Informačný list predmetu [stiahnúť]

 

Gestor predmetu

  • doc. Ing. Miroslav Tóth, PhD.

 

Vyučujúci

  • doc. Ing. Miroslav Tóth, PhD.

 

Anotácia predmetu

  • Podstata a význam controllingu pre riadenie podniku.
  • Hodnotové a manažérské chápanie nákladov a ich využitie v manažérskom účtovníctve pre rozhodovanie.
  • Základné súvislosti riadenia nákladov, výnosov a zisku. Vzťah efektívnosti, účinnosti a hospodárnosti.
  • Plánovanie, rozpočtovanie, kalkulačný systém a jeho využitie v controllingu pre účely riadenia.
  • Základné prieniky ekonomickej organizačnej štruktúry a systém interného zúčtovania v podniku.
  • Systém cien vstupov a podnikových výkonov aplikovaný v operatívnom controllingu.
  • Reporting v controllingu pre účely riadenia podniku.
  • Segmentový reporting.
  • Manažérske výsledovky.
  • Systém hodnotenia finančných ukazovateľov a indikátorov výkonnosti v podniku.
  • Analýza odchýlok.
  • Informačný systém controllingu v podniku.

Predmet III. stupňa | Informačný list predmetu [stiahnúť]

 

Gestor predmetu

  • prof. Ing. Eleonora Fendeková, PhD.

 

Vyučujúci

  • prof. Ing. Eleonora Fendeková, PhD.

 

Anotácia predmetu

Cieľom predmetu je sprístupniť študentom poznatky o správaní trhových subjektov, výrobcov a spotrebiteľov na mikroekonomickom trhu v podmienkach rôznych typov trhových štruktúr. Zvládnutie teoretických poznatkov modernej mikroekonomickej teórie a ich aplikácia v manažérskej praxi.

Zaoberá sa nasledovnými témami:

  • Princípy správania a rozhodovania trhových subjektov v rôznych trhových štruktúrach.
  • Trh a trhový mechanizmus.
  • Formovanie ponuky a dopytu.
  • Teória správania sa spotrebiteľa.
  • Kvantitatívna analýza dopytu a meranie elasticity.
  • Trh výrobných faktorov.
  • Firma a jej technológie, produkčné funkcie firmy.
  • Náklady firmy.
  • Formy nedokonalej konkurencie.
  • Ponuka dokonale konkurenčnej firmy.
  • Rozhodovanie monopolu o ponuke a cene.
  • Rovnováha firmy v podmienkach oligopolu.
  • Rozhodovanie firmy o výstupe a cene v monopolistickej konkurencii.
  • Všeobecná ekonomická rovnováha.
  • Mikroekonomická politika štátu a hospodárska súťaž.

Predmet III. stupňa | Informačný list predmetu [stiahnúť]

 

Gestor predmetu

  • prof. Ing. Eleonora Fendeková, PhD.

 

Vyučujúci

  • prof. Ing. Eleonora Fendeková, PhD.

 

Anotácia predmetu

Cieľom predmetu je orientácia na cenovú problematiku a cenovú politiku firmy, ktorá je rozhodujúcou súčasťou manažérskeho rozhodovania v podniku. Cenové stratégie a cenová prax sú založené na cenovej teórii a skúsenostiach firiem vysoko rozvinutých ekonomík. Cieľom je tiež pripraviť manažérov schopných pripravovať cenové návrhy a robiť cenové rozhodnutia v súčasných ekonomických podmienkach.

Zaoberá sa nasledovnými témami:

  • Cenové rozhodovanie firmy a efektívny cenový manažment.
  • Cenové rozhodovanie orientované na zisk.
  • Analýza trhu, dopyt, ponuka, trhová cena.
  • Ekonomické základy cenovej teórie.
  • Správanie zákazníka a kupujúceho.
  • Hodnotová analýza zákazníka.
  • Úloha nákladov v cenovom rozhodovaní.
  • Nákladová tvorba cien.
  • Tvorba cien metódou ABP (Activity Based Pricing).
  • Strategická tvorba cien a jej dopad na efektívnosť firmy.
  • Využitie pákové efektu (leverage) v cenových stratégiách.
  • Podstata a vývoj cenových stratégií.
  • Cenové stratégie firmy orientované na zisk.
  • Skúsenostná krivka.
  • Tvorba cien počas životného cyklu výrobku.
  • Tvorba cien výrobkových radov.
  • Niektoré špecifiká v tvorbe cien (tvorba cien v obchodných podnikoch, tvorba cien služieb).
  • Cenová regulácia.
  • Iné cenové praktiky.
  • Cenová regulácia v sieťových odvetviach.
  • Právne aspekty cenových stratégií.
  • Cenová legislatíva.
  • Hospodárska súťaž a protimonopolná politika.
  • Proaktívne cenové rozhodovanie v podmienkach SR.
  • Mikroekonomická politika štátu a efektívna cenová politika.