Dňa 8.novembra sme pokračovali v našich prednáškach o rôznych aspektoch udržateľnosti zameraných na kvalitu, udržateľnú produkciu a spotrebu a tiež ochranu spotrebiteľa. Atraktívna téma „Ochrana bankových klientov“ bola erudovane a s entuziazmom realizovaná vzácnymi hosťami: Mgr. Romanom Fusekom, riaditeľom Odboru ochrany finančných spotrebiteľov z NBS a Mgr. Radoslavom Lubym, Vedúcim oddelenia právnej podpory produktov a vnútorných záležitostí zo Slovenskej sporiteľne, a.s. Študenti a poslucháči mali jedinečnú možnosť sledovať prezentovaný veľmi obsažný prehľad bázických nástrojov a metód aplikovaný v procese ochrany bankových klientov, či už zo strany kontrolného a regulačného orgánu NBS ale aj líderskej komerčnej banky, víťaza špeciálnej ceny Via Bona  2020 Dobre spravovaná firma - Slovenská sporiteľňa. Najatraktívnejšie boli konkrétne príklady dobrej praxe oboch inštitúcií a konkrétne opatrenia a procesy, ako preventívne predchádzať nekalým praktikám v bankovom sektore. Komunikácia a diskusia k nastoleným témam bola motivujúca a zaujímavá vzhľadom na rozsiahlosť a kompaktnosť portfólia produktov a služieb bankovníctva. O atraktívnosti,  inšpiratívnej a  motivačnej forme svedčia aj reakcie poslucháčov (len niektoré vyberáme): 

„Vďaka tejto prednáške som sa dozvedela o NBS a jej činnostiach, o ktorých som doteraz netušila. Páčilo sa mi, že obaja prezentujúci sa zamerali na aktuálne, výstižné a poučné prípady z ich praxe. Najmä v tejto dobe oceňujem prednášky odborníkov z praxe.“

 „Väčšina z rodiny je v Slovenskej, preto som si rada vypočula pána Lubyho, ako sa snažia o zodpovedný prístup ku klientovi a jeho vychovávajú, aby bol férový. Pán Fusek ma zaujal svojou erudovanosťou a veľmi lojálnym prístupom.“ Oboch hodnotím len pozitívne.

 „Keďže diplomovú prácu spracovávam v konkurenčnej banke, s veľkým záujmom som porovnával ako to robí „Sporka“ a ako tá moja banka. Obdivujem tú snahu o zodpovedné úsilie o klienta. NBS má u mňa veľký rešpekt. Dozvedel som sa veľa nových zaujímavých informácií apostrehov.” 

 “Prednášku hodnotím veľmi pozitívne, nakoľko obaja spíkri pôsobili veľmi profesionálne azároveň prednášali veľmi zaujímavo apútavo. Dozvedeli sme sa nové a zaujímavé informácie ozodpovednom podnikaní bánk v prospech klienta a kontrole kvality ich produktov a služieb”.

...a v závere ešte vyjadrenia oboch spíkrov:

„Myslím, že pre študentov je vždy zaujímavé, ak môžu počuť slová odborníkov z praxe, ktorí sa dennodenne vo svojej práci stretávajú s problematikou, s ktorou majú študenti kontakt len v teórii, či na prednáškach. Človek z praxe často „nasvieti“ preberanú tému z hľadísk, ktoré zrazu ukážu aká dôležitá je teória a ako dôležité je rozumieť jej v kontexte. A aj človeku z praxe, ktorý vysokoškolské štúdium ukončil už pred rokmi, často dochádza dôležitosť teoretickej prípravy až s odstupom času, keď pri riešení praktických problémov zistí ako dôležitá bola teoretická príprava a koľko pravdy bolo v princípoch, o ktorých sa učí v škole. Veľmi to platí v otázkach podnikateľskej etiky kde sa až pri „dozrievaní v praxi“ ukazuje dôležitosť toho, čo sa učí v škole.“  Roman Fusek

„Prednáška formou prezentovania pohľadov z praxe je pre študentov vždy veľmi užitočná. Je ideálnym doplnením ich teoretických znalostí a zručností.  Vďaka týmto pohľadom by mali lepšie porozumieť činnosti realizácie naučených východiskových princípov a možnostiam ich využitia v praxi. Osobitne oceňujem, že za účelom objektivizácie názoru mohli naraz zaznieť príspevky v zásade proti sebe stojacich pohľadov.“ Radoslav Luby 

My, za našu EU v Bratislave vyjadrujeme poďakovanie p. Mgr. Romanovi Fusekovi, riaditeľovi Odboru ochrany finančných spotrebiteľov z NBS a Mgr. Radoslavovi Lubymu, Vedúcemu oddelenia právnej podpory produktov a vnútorných záležitosti, Slovenská sporiteľňa, a.s., za dlhodobú kreatívnu ochotu, priateľskú angažovanosť a excelentnú spoluprácu, so vzájomne prospešnými udržateľnými vzťahmi do budúcnosti.

obr2.jpg

obr3.png

In order to promote positive awareness and promote organized public events, the University of Economics in Bratislava produces visual and audio recordings and publishes them on its website. In case of reservations to the published video and audio recordings, please make these reservations in writing to the following e-mail address: . Complete information on personal data processing here.