Po roku, opäť v máji, sme sa s potešením stretli s kolegami a študentami z Fachhochschule Burgerland, University of Applied Sciences, aby sme sa spoločne venovali problematike ESG.
V priestoroch zasadačky pri Aule absolvovala návšteva 20 študentov a 2 pedagógov študijného programu Human Resource Management v rámci 2-dňovej exkurzie Rakúsko → Slovensko → Maďarsko → Rakúsko prednášku s diskusiou zamerané na CSR and Sustainability Reporting. Obsahom bola problematika CSR ako úspešnej praktickej aplikácie od podnikovej CSR stratégie až po detailný reporting. Študenti boli oboznámení s formami alternatívnych systémov ESG inštitucionalizácie v podnikoch EÚ a mimo podnikov EÚ, ako pilierov ekonomiky pre udržateľný rozvoj na mikro aj makro úrovni.
Pozitívom tejto formy zvolenej edukácie je:
- atraktívna kombinácia teórie a praxe, t.j. vedomosti získané na domácej univerzite, komparácia s matériou na inej univerzite, a primárne praktická verifikácia získaných vedomostí a zručností v kooperujúcich navštívených podnikoch,
- internacionalizácia vzťahov dvoch renomovaných univerzít, jej študentov a pedagógov, a tiež podpora excelentných susedských vzťahov
- ocenenie kvality edukácie ESG a CSR na FPM EÚ v Bratislave (lídra ESG v rámci slovenských VŠ)
- rozvoj lojality, priateľstva, kooperácie a žičlivosti pre rozvoj udržateľnosti do budúcnosti.
Za FPM na EÚ v Bratislave realizovala túto atraktívnu inšpiratívnu prednášku o ESG, CSR and sustainability reporting v podnikoch EÚ a mimo podnikov EÚ doc. Ing. Mgr. Gabriela Dubcová, PhD., v rámci projektov VEGA 1/0120/25 Výskum paradigiem a determinantov procesov riadenia a implementácie ESG v kontexte požadovanej finančnej výkonnosti podnikov a zmien vyplývajúcich z CSRD a VEGA 1/0462/23 Cirkulárna ekonomika v kontexte spoločenských požiadaviek a obmedzení trhu.
Ďakujeme za prejavenú dôveru a podporu erudovanosti v oblasti ESG, CSR and sustainability reporting na FPM EUBA. Tešíme sa na ďalšie spoločné aktivity a spoluprácu vo vedeckej a edukačnej oblasti oboch univerzít do budúcnosti a obojstranný udržateľný rozvoj v prospech študentov a kolegov pedagógov.